Vodafone slechtste klachtenoplosser

Meeste klachten over mobiele telefonie aanbieders

09 DECEMBER 2014
Samenvatting
Het afgelopen jaar klaagden Nederlanders het meest over mobiele telefonie aanbieders, koeriers- en postbedrijven en supermarkten. Van de bijna 100.000 klachten die binnen kwamen, waren er maar liefst 4.288 klachten over de mobiele telefonie sector. Met een oplospercentage van slechts 4% is Vodafone binnen die categorie de slechtste klachtenoplosser van het jaar. Dit blijkt uit het jaarlijkse rapport van klacht.nl, het online platform waar consumenten terecht kunnen voor al hun klachten om deze samen met het desbetreffende bedrijf op te lossen.

Onder de top 50 categorieën zijn ‘Koeriersbedrijven en Post’ en ‘Supermarkten’ respectievelijke op de tweede en derde plek gekomen met het meest aantal klachten. Post NL is als grootste verliezer uit de bus gekomen binnen de categorie ‘Koeriersbedrijven en Post ’ met een oplospercentage van nog geen 1%. Albert Heijn heeft met een oplospercentage van 0% de minste oplossingen bewerkstelligd van alle Nederlandse supermarkten binnen die categorie.

De beste klachtoplossers van het afgelopen jaar zijn onder andere Youfone, Jumbo, Bol.com, FBTO en ING. Klacht.nl hielp klachten op te lossen door dialoog tussen consumenten en bedrijven op een transparante manier mogelijk te maken. Om bedrijven te motiveren de klachtenafhandeling te verbeteren, brengt klacht.nl jaarlijks een rapport uit met de beste en slechtste klachtenoplossers. Per categorie zijn het aantallen klachten en de daar bijhorende oplospercentages van bedrijven te vinden.

Voor een derde van de gemiddeld 100.000 jaarlijkse ingezonden klachten vindt er via klacht.nl een oplossing plaats.

Het gehele rapport is te vinden op  Klacht.nl